پلنت تولید گاز طبیعی مایع

پلنت تولید LNG یک تأسیسات صنعتی است که گاز طبیعی را به مایع تبدیل می کند. این فرآیند شامل خنک کردن آن تا دمای زیر منفی 162 درجه سانتیگراد و ذخیره سازی و حمل و نقل آن در مخازن یا کشتی ها است. LNG به عنوان سوخت در نیروگاه ها، کارخانه ها، کشتی ها و وسایل نقلیه سنگین استفاده می شود. مزایای LNG نسبت به گاز طبیعی شامل چگالی بالاتر، بو و سمیت کمتر و حمل و نقل و ذخیره سازی آسان تر است. معایب آن هزینه تولید بالاتر و نیاز به انرژی برای خنک کردن است. تقاضا برای LNG در حال افزایش است و انتظار می رود تا سال 2040 دو برابر شود

تولید گاز طبیعی مایع

گاز طبیعی مایع  (LNG) ، یکی از اصلی‌ترین حامل‌های انرژی در دنیا محسوب می‌شود. انتقال گاز طبیعی به دو شکل فاز گازی در خط لوله و یا در فاز مایع (LNG) از طریق کشتی، قطار و خودروهای سنگین حامل گاز طبیعی مایع صورت می‌پذیرد.

با مایع شدن گاز، چگالی آن 600 برابر می‌شود. به این معنا که در حجم یکسان می‌توان، بیش از 600 برابر سوخت ذخیره کرد. برای انتقال گاز در مسافت‌های طولانی، LNG یک انتخاب اقتصادی می‌باشد.

فناوری‌های استفاده شده در طراحی مجتمع‌های تولید LNG در ابعاد صنعتی، مبتنی بر روش‌های تبریدی فوق سرد (کرایوژنیک) است. متخصصان این شرکت قادرند با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده طراحی، مصرف انرژی، هزینه و ریسک ساخت مجتمع‌های تولید LNG را به حداقل برسانند. در انتهای واحد مایع‌سازی گاز طبیعی، LNG تولید شده در مخازن استاندارد ذخیره و بارگیری می‌گردد.

از جمله کاربردهای فناوری مایع‌سازی گاز طبیعی می‌توان به ذخیره‌سازی گاز طبیعی جهت جبران کمبود سوخت در فصول سرد سال (Peak Shaving) استفاده به عنوان جایگزین سوخت دیزل در قطارها و صادرات گاز طبیعی مایع به نقاط دوردست اشاره نمود.

پیک سایی

شرکت امین فناور شریف، در راستای ماموریت اصلی خود مبنی بر دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت مجتمع‌های تولید LNG و هلیوم، در سال1401 اقدام به طراحی، ساخت و بهره‌برداری از پایلوت واحد تولید  LNGبا ظرفیت 5 تن در روز بر اساس استانداردهای بین‌المللی نموده است. این شرکت در ادامه و بر اساس تجربه به دست آمده در طراحی و ساخت پلنت LNG در ابعاد میکرو (ظرفیت 5 تن در روز)، اقدام به طراحی پلنت تولید LNG با ظرفیت 50 تن در روز جهت ذخیره‌سازی گاز برای صنایع پرمصرف کرده است. احداث این واحد می‌تواند ضرر قابل توجه صنایع پتروشیمی و ساخت فولاد در فصول سرد سال را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. همچنین این شرکت توانایی طراحی، ساخت و راه‌اندازی کلیه پلنت‌های LNG بر اساس نیاز کارفرما را دارا می‌باشد.

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

کارشناسان ما همه روزه پاسخگوی سوالات شما هستند، منتظر تماس شما هستیم