رفع مشکل قطعی گاز در صنایع

شرکت امین فناور شریف آمادگی خود جهت مهندسی، تامین، ساخت و راه‌اندازی پلنت‌های LNG در مقیاس میکرو و مینی متناسب نیاز مشتریان را اعلام می‌دارد. این شرکت ضمن طراحی، ساخت و راه‌اندازی اولین و تنها پلنت کوچک مقیاس تولید LNG در کشور، ارتباط گسترده و موثری با شرکت‌های خوشنام و صاحب دانش خارجی دارد.

در سال‌های اخیر، افزایش مصرف گاز در فصول سرد سال در کنار عدم افزایش تولید، منجر به با ناترازی و کمبود گاز شده است. این مساله  گاز رسانی به صنایع پر مصرف مانند پتروشیمی‌ها و مجموعه‌های فولادی را با اخلال روبرو کرده است. قطع گاز در این صنایع منجر به تعطیلی موقت خط تولید، کاهش سودآوری و یا ایجاد خسارت و زیان به صنایع مختلف می‌شود. همچنین برخی از صنایع که از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، در چنین مواقعی با روی آوردن به سوخت‌های جایگزین مانند مازوت موجبات آلودگی‌های محیط زیستی را فراهم می‌آورند. همچنین استفاده از سوخت‌های جایگزین می‌تواند منجر به ایراد آسیب به تجهیزات صنعتی و کاهش عمر آن‌ها شود.

راهکار متداول، بهینه و مقرون به صرفه‌ای که در سراسر دنیا برای حل این مشکل مورد استفاده قرار می‌گیرد، ذخیره سازی گاز به شکل مایع در فصول پر مصرف سال و استفاده از آن در فصول سرد سال می‌باشد.

با مایع سازی گاز، حجم آن 600 برابر کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه می‌توان مقادیر قابل توجهی از گاز طبیعی را به شکل مایع سرد، در فشار پایین، در حجم کم و ایمنی بسیار بالا ذخیره سازی و نگهداری کرد. به ترتیب ضمن جلوگیری از ایراد خسارات مالی و عدم النفع‌های سنگین به صنایع، از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی نیز جلوگیری خواهد شد.

در این روش یک پلنت مایع سازی گاز به همراه مخازن ذخیره سازی و تبخیر کننده‌های گاز در نزدیکی صنایع پر مصرف ایجاد می‌شود. در فصول کم مصرف که امکان و اجازه اضافه برداشت گاز وجود دارد، پلنت مایع سازی بخش از گاز ورودی به مجموعه را مایع کرده و در مخازن فوق سرد ذخیره می‌کند. گاز ذخیره شده به شکل مایع، در فصول سرد و پر مصرف سال پس از بخار سازی تحویل مجموعه شده و کمبود گاز را جبران می‌کند.

پلنت‌های پیک‌سایی در ظرفیت‌های کوچک (میکرو یا مینی) با حداقل ظرفیت تولید 5 تن LNG در روز طراحی و ساخته می‌شوند. متناسب با نیاز صنایع، امکان ذخیره سازی گاز در مخازن عمودی، افقی، کروی و یا مخازن فلت با ظرفیت‌های مختلف وجود دارد.

ویژه صنایع بزرگ و کوچک

پتروشیمی‌ها
مجموعه‌های فولادی
نیروگاه‌ها
شهرک‌های صنعتی
و کلیه کارخانجات و مصرف کنندگان بزرگ گاز طبیعی